Eerste dag Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Vries - WaarBenJij.nu Eerste dag Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Vries - WaarBenJij.nu

Eerste dag Suriname!

Door: Lotte de Vries

Blijf op de hoogte en volg Lotte

31 Juli 2013 | Suriname, Paramaribo

Zo. De reis en de eerste nacht zitten er op. Nadat de 1,5u vertraging op Schiphol voor bij waren (technisch mankement, gelukkig kwamen ze daar op de grond nog achter), ging de vlucht prima. 9.5uur later stapte ik uit aan de andere kant van de wereld. Warmte en een zoete lucht, waar ik nog een beetje aan moet wennen, kwamen mij tegemoet.

Op het vliegveld kwam mijn bagage gelukkig al snel van de band rollen. De buschauffeur was zeer verbaasd over hoe ik in hemelsnaam met die backpack op mijn rug kon lopen, achja gelukkig zit het oude A4tje van Jan Arend in mijn tas zodat ik ‘m op de terugweg hopelijk ook nog kan dragen.

Het ritje naar m’n nieuwe onderkomen duurde een uurtje. Gelukkig was het nog licht/schemer, want er werd veel ingehaald op de tweebaansweg, waar links gereden wordt welteverstaan. Onderweg was vlak voor ons een ongeluk gebeurd maar we konden vlot omrijden waardoor we niet lang in de file kwamen te staan. In mijn nieuwe huisje werd ik warm verwelkomt door 4 Nederlandse meiden en tante An, die Surinaamse kookles gaf (kouseband met garnalen, bruine bonen met kip en rijst). Dit was rond 19u, 00u NL tijd – waar we om 05u waren opgestaan. Ik was kapot maar heb nog een hapje meegegeten. Snel tas uitgepakt, klamboe opgehangen en m’n bed ingedoken!

Vandaag ben ik stiekem al even langs mijn stageadres gelopen, welke gelukkig erg dichtbij is. Verder ben ik nu in het bezit van Surinaamse Dollars, zodat ik straks boodschappen kan gaan doen :-). Vanmiddag is de eerste Skype verbinding gelegd met Nederland – en Duitsland. Rosanne en Bart, bedankt voor de super webcam die ik als cadeautje heb meegekregen!

Morgen begint mijn stage en volgende week vindt er direct een 4-daags biodiversiteitscongres plaats. Maar vanavond al zal ik m’n eerste balletje slaan bij mijn nieuwe volleybalclub: Yelyco!

Liefs Lot

Oja, de douche is koud – en ’t is heerlijk!

  • 31 Juli 2013 - 21:56

    Rosanne:

    Hee Meid,

    Wat heerlijk dat je daar zo welkom bent geheten!! En super dat de wabcam je goed bevalt! Ik kon het me haast ook niet anders voortellen!

    Hier in Nederland is het rond de 20 graden en elke keer rond 18u regen. Dusss jij zit daar prima!
    Vanaf morgen ook 28 tot 30 graden en vrijdag ook, we willen natuurlijk een beetje in kunnen leven in jouw klimaat:P

    Haha heeeeel veel plezier lieverd vanavond met je teamies!!
    Hopelijk kun je het ritme snel oppakken!

    Dikke kus
    Vanuit Nederland
    je zussiee!

  • 31 Juli 2013 - 22:36

    Tante Greet:

    Grote nicht van me, wat leuk nu al bericht te krijgen! Net als van je volleybalverslagen word ik ook een fervent volger van je Suriname avonturen!
    Hou je taai, lekker voor je knietjes, die warmte, en bovenal, genieten!!

    Dikke tuut,
    Greet

  • 01 Augustus 2013 - 01:52

    Myriam:

    Goed om dit te lezen. Dikke kus!

  • 09 Augustus 2013 - 12:15

    Lindy:

    Hey Lot!
    Leuk om te lezen :) En dat je gelijk alweer aan het volleyballen bent gegaan ;) haha !
    Houd ons op de hoogte!
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 9136

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 05 Juli 2014

We all make the world - Cambodia

30 Juli 2013 - 18 Januari 2014

Suriname!

Landen bezocht: